Bij 2e kans Verzekeringen geloven we dat iedereen een tweede kans verdient, maar dat is niet altijd eenvoudig. Dit is een inkijkje in de praktijk, hoe wij mensen helpen die vanwege verzekeringsfraude bij verzekeraars geen kans meer krijgen en noodgedwongen moeten worden verzekerd bij De Vereende.
We zien verzekeringsfraude in allerlei vormen voorbijkomen
De Uitdaging
Bijvoorbeeld dubbele schadeclaims, oude schade als nieuw melden, nep diefstallen en opzettelijk schade veroorzaken. Ook zien we regelmatig aanvragen waarbij het sprake is van verzwijging van zaken uit het verleden bij het doen van een nieuwe aanvraag. Overigens komt dit pas vaak aan het licht bij een schademelding of een nacontrole door de verzekeraar.
Deze acties leiden vaak tot een EVR-Melding, wat betekent dat je acht jaar lang bij elke verzekeringsaanvraag moet melden dat je betrokken bent geweest bij een opzegging wegens verzekeringsfraude.
Dit maakt het bijna onmogelijk om bij reguliere verzekeraars geaccepteerd te worden.
De Gevolgen
Met een actieve EVR-Melding kom je bijna nergens meer binnen. Mensen zijn zich vaak niet bewust van de gevolgen tot het te laat is. Zonder verzekering zitten ze financieel vast en de stress stapelt zich op.
Bij Tweede Kans Verzekeringen begrijpen we dat mensen fouten maken.
Onze Oplossing
We luisteren naar je verhaal en kijken verder naar het gehele plaatje. Kortom, waar hebben we het precies over. Is het een incident en zijn er verder helemaal geen bijzonderheden zoals schades, opzeggingen, geweigerde aanvragen, etc. Zijn er ook positieve punten, zoals schadevrij rijden, geen betalingsachterstanden, etc. Tot slot bespreken we met elkaar de kern van het probleem. Wat is de kans op herhaling, welke maatregelen heb je genomen om dit te voorkomen, wat zijn de lessen die je meeneemt.
Al deze punten bij elkaar geven ons een goed beeld van het verleden en maken dat we ook inschatting kunnen maken over de toekomst. Samen met de verzekeraars waarmee we samenwerken begrijpen we goed dat verzekeringen een basisbehoefte is en dat er ook na een flinke misstap weer een moment moet zijn om opnieuw te beginnen, zonder het verleden te verzwijgen.
Reflectie
Zie bijvoorbeeld het verhaal uit de praktijk van: ‘Leugentje om bestwil’ werd een fraudezaak – 2e kans Verzekeringen
Elke dag zien we hoe onze aanpak mensen helpt. Verhalen zoals dat van Patricia herinneren ons eraan waarom we dit doen. Iedereen verdient een kans om fouten uit het verleden recht te zetten en vooruit te komen.
Bij 2e kans Verzekeringen blijft ons motto: “Omdat iedereen een tweede kans verdient.”
0 reacties