Bij 2e Kans Verzekeringen geloven we dat iedereen een tweede kans verdient, ook na meerdere autoschades. Dit is een inkijkje in de praktijk, hoe wij mensen helpen die door te veel schadeclaims en negatieve schadevrije jaren geen kans meer krijgen bij reguliere verzekeraars en noodgedwongen moeten worden verzekerd bij de Vereende.
We zien regelmatig gevallen waarbij mensen te maken hebben met te veel schadeclaims.
Vaak gaat het om relatief lage schadeclaims die zich opstapelen, wat leidt tot een terugval in schadevrije jaren en uiteindelijk negatieve schadevrije jaren. Hierdoor krijgen ze CIS-registraties, waardoor het bijna onmogelijk wordt om bij reguliere verzekeraars geaccepteerd te worden. Soms is er sprake van letselschade, wat de situatie verder compliceert. Mede gezien de vaak lange termijn van afronding van de schade.
Klanten krijgen vaak het advies om schades voor eigen rekening te nemen om zodoende de verzekering te kunnen behouden en de premie niet te veel te laten oplopen. Maar dat moet je dan wel kunnen betalen.
De Gevolgen
Met negatieve schadevrije jaren en een CIS-registraties kom je bijna nergens meer binnen. Mensen zijn zich vaak niet bewust van de gevolgen tot het te laat is. Zonder verzekering zitten ze financieel vast en de stress stapelt zich op.
Onze Oplossing
Bij 2e Kans Verzekeringen begrijpen we dat mensen fouten maken. We luisteren naar je verhaal en kijken naar het hele plaatje. Is het een incident en zijn er verder geen bijzonderheden zoals andere schades, opzeggingen, geweigerde aanvragen, etc.? Zijn er ook positieve punten, zoals geen claims op de andere verzekeringen of de 2e auto en geen betalingsachterstanden?
We bespreken samen de kern van het probleem: wat is de kans op herhaling, welke maatregelen heb je genomen om dit te voorkomen, en wat zijn de lessen die je hebt geleerd?
Begeleiding en Herstel
Bij 2e Kans Verzekeringen bieden we begeleiding van een tussenpersoon die je helpt bij schades. Samen met de verzekeraars waarmee we samenwerken begrijpen we dat verzekeringen een basisbehoefte zijn en dat er ook na een slechte perioden, weer een moment moet zijn om opnieuw te kunnen beginnen, zonder het verleden te verzwijgen en te negeren.
Reflectie
Zie bijvoorbeeld het verhaal van Rob. Na meerdere lage schadeclaims, die leidden tot negatieve schadevrije jaren en een CIS-registratie, kon hij bij geen enkele reguliere verzekeraar meer terecht. Door onze hulp en begeleiding kon Rob zijn schadeclaims verminderen en na drie jaar zonder incidenten weer een reguliere verzekering krijgen.
Elke dag zien we hoe onze aanpak mensen helpt. Verhalen zoals dat van Rob herinneren ons eraan waarom we dit doen. Iedereen verdient een kans om fouten uit het verleden recht te zetten en vooruit te komen. Bij 2e Kans Verzekeringen blijft ons motto: “Omdat iedereen een tweede kans verdient.”
0 reacties