Uit autoverzekering gezet na gemiste betaling
Susan werkte vijftien jaar als zelfstandig zzp’er in de communicatie- en journalistieke sector. Af en toe was het sappelen, maar ze kon er over het algemeen aardig van rondkomen. Echter, de coronacrisis bracht ook haar bedrijfje flinke financiële schade toe. Met alle gevolgen van dien voor haar persoonlijk.
,,Ergens in het laatste coronajaar stond er te weinig geld op mijn rekening, waardoor een aantal afschriften van verzekeringspremies niet was gelukt’’, vertelt Susan. ,,Ik had dat niet zo in de gaten te houden, want mentaal zat ik ook een beetje in de knoop. Ik zat tegen een depressie aan.’’
,,Als je het privé moeilijk hebt, verlies je het overzicht. Ik woon en werk alleen, dan kan het soms best te veel worden. Toen ik doorkreeg wat er aan de hand was, heb ik de premies alsnog overgemaakt.’’
‘Ik zei tegen de verzekeraar: realiseren jullie je wat je iemand aandoet die net weer aan het opkrabbelen is’
Daarmee dacht ze dat de kous af was, maar niets bleek minder waar: Susan was uit de autoverzekering gezet en reed – achteraf gezien – een paar maanden onverzekerd rond. Een hard gelag, want op dat moment ging het haar privé juist weer voor de wind.
,,Ik had voor het eerst weer een vaste baan. Een regelmatig inkomen, dat neemt veel zorgen en rompslomp weg. Ook de gezelligheid van werken met collega’s heb ik gemist. Uitgerekend in deze periode kreeg ik dus gedoe met de verzekeraar. Je staat opeens bekend als een wanbetaler en komt bij geen enkele maatschappij meer aan de bak. Een belachelijk strenge maatregel. Dat zei ik ook tegen mijn verzekeraar: realiseren jullie je wat je iemand aandoet die net weer aan het opkrabbelen is?’’
Susan kreeg ook een melding binnen van de RDW: ze had twee maanden onverzekerd rondgereden. ,,De RDW heb ik het gelukkig wel kunnen uitleggen. ‘Als je bewijs stuurt dat je ten goede trouw hebt gehandeld en dat je er mee bezig bent geweest om het op te lossen, laten we het bij een waarschuwing’, zeiden ze. Kijk, zo kan het ook.’’
Vanwege haar nieuwe baan, vrij ver van huis, zegt Susan een auto absoluut nodig te hebben. Ze werd gewezen op De Vereende, maar schrok terug van de hoge premie en het feit dat zij drie maanden vooruit moest betalen.
‘Bij mij viel het uiteindelijk mee, maar mensen die minder mondig zijn worden op deze manier ernstig benadeeld’
Via google kwam ze uiteindelijk terecht bij 2ekansverzekeringen.nl. ,,Robert heeft mijn verhaal aangehoord. Hij gaf geen valse hoop, maar zei: als je bereid bent ook een inboedelverzekering af te sluiten, kunnen we u misschien helpen. Binnen een werkweek was het gelukt een nieuwe verzekeraar te vinden. Daar heb ik nu al mijn verzekeringen afgesloten. Ik ben er heel blij mee en Robert was persoonlijk ook opgetogen dat het gelukt was.’’
,,Bij 2ekansverzekeringen.nl zijn ze heel duidelijk van mening dat iemand af en toe in een vervelende situatie terecht kan komen, maar daardoor niet meteen voor de rest van zijn leven getekend hoeft te zijn’’, zegt Susan. ,, Bij mij viel het uiteindelijk mee, maar mensen die minder mondig zijn worden op deze manier ernstig benadeeld. Deze mensen raad ik zeker aan contact op te nemen met 2ekansverzekeringen.nl. Veel bedrijven beloven dat ze je zullen helpen, maar zij doen het ook echt.’’
0 reacties